Kas te uute ajaveebnikest Inno Tähismaa ja Irja Vaherist olete ikka kuulnud? Panen nende blogi aadressi ka siia, nii et võite neid lugeda, kui mina ära olen ;))
Neil ei ole oma kommentaarinurka, aga kuna üks värske sissekanne on suures osas mulle pühendatud, siis tekkis mul tahtmine öelda vastu.
—
Minu algne kommentaar, Merlis Nõgene blogis (ja raadiosaade, millele vihjan, on Kivirähki-Juure “Rahva Oma Kaitse”):
Eppppp said…
“Ma olen nüüd iga päev lugemas käinud nende päevikut ja katsunud kokku klapitada seda Innot, keda ma varem natuke tundsin, ja seda Innot, kes nüüd on.
Iga korraga hakkan neist Innodest rohkem aru saama küll.
Raadiosaade oli naljakas, sai tõesti naeruteraapiat. Aga mis see Kivirähk ütleski: “Kõige õudsem on rumala inimese avameelsus!”
Algul jäin nagu nõusse, aga nüüd, tasapisi lugedes, hakkasin mõtlema, et pole tähtis, missuguse inimese… avameelsust ei saa hukka mõista. Mingis mõttes ta võidab mu südame, kui teda lugeda (eriti kui ta liialt ei filosofeeri, vaid rohkem oma elust räägib).
Irja stiil on rohkem väljakujunenud, ühtlasem. Ka huvitav lugeda.
PS. Aga kuigi ma neist nüüd rohkem aru saan… Ehhee, ei jõua ära oodata uut Rahva Oma Kaitset ja naeruteraapiat.
Samasugused vastuolulised tunded on vist suurel osal seal päevikus käinutel.”
—
Edasi, Irja vastus:
“Armas on ka see, kuidas väliseesti koduperenaine Epp ühes kommentaariumis, millele täitsa juhuslikult peale sattusin, tähtsale Andrusele järele kaagutab. Ta ütleb, et mõistab teda täielikult ning ka tema leidis algul, et Inno on rumal, aga pärast siiski muutis oma arvamust, kuigi leiab endiselt, et Inno stiil Irja ühtlase ning väljakujunenud stiiliga võrdlust ei kannata. Jaaaah. Nüüd võiksime kõik koos pead langetada ning pisara poetada. Liigutav, kuidas Epp mulle kui naisele tunnustust avaldab. Ikkagi feminism või nii.
Aga ei maksa end mee moka peale määrimisest petta lasta. Ma olen alati arvanud, et parem aus kriitika kui labane kiidulaul. Seega, Epp, save it, kui sa must aru saad. Ära mõista mind valesti, aga kuna ma olen ise üpris tükk aega välismaal elanud, siis tean, mis juhtub inimesega, kes elab võõrsil kauem kui aasta.”
—
Ja nüüd minu vastus: milleks nii palju värve lisada ja minu sõnu väänata?
Jah, ma arvan, et Inno on teinud rumalusi, aga nagu ütlesin, on ta oma siira stiiliga ja oma lapsepõlveprobleemide kirjeldamisega pannud ennast rohkem mõistma. Loodetavasti ei tee ta oma tõe ja õiguse otsingul liialt palju haiget oma poegadele, eksnaisele ja oma isale. Aga eks igaühel on õigus otsida oma.
– Ning: Igaühel on õigus avaldada oma arvamust ja nõnda mina arvan: Innol tuleb oma elu kirjeldav lihtsameelne stiil paremini välja kui filosofeerimine. Ma olin kunagi ta loovkirjutamise õppejõud Tartu Ülikoolis (minu magistratuuripõlve pedagoogiline praktika) ja ka seal täheldasin sama. Oli üks töö, kus ta väga lihtsate lausetega midagi kirjeldas ja seal ma vaatasin: mhm, Innos on rohkem stiili kui keeruliste lausete tagant paista oli.
– Igatahes pole sellel, et ma Sinu, Irja, päevikustiili nimetasin rohkem väljakujunenuks, mitte midagi tegemist feminismiga.
– Nagu olete tähele pannud, on enamus Inno endisi tuttavaid igaks juhuks suu kinni hoidnud: et eks pärast näe, ootame-vaatame. Ma otsustasin oma vastuolulise arvamuse välja öelda (vt mu algne kommentaar). Kui te niiväga avameelsust hindate, siis hinnake ka seda.
– Osa asju, mida sa, Irja, kirjeldad, mis sinuga välismaal elades juhtus, tuleb ka mulle tuttavad ette. Aga niisugust kadedust, nagu sina kirjeldad:
“Mõtlemine lihtsustub, sa muutud kahjurõõmsaks ja hakkad teisi parastama, kahtlustad kõiki, kes pole nagu sina, sa hakkad koostama kõhnumisnippide nimekirju ja su kadedus on nii suur, et kargab lausa silmamunadest välja.”
…Seda pole mina eneses küll märganud. Kui ma olen teie peale näiteks kade, et te elate Tartus, siis ma ise pean seda positiivseks ja nostalgiliseks kadeduseks, miks mul mälestusterattad ringi paneb käima.
– Veel soovitan teil (Irjal ja Innol) oma blogi kommentaarid avada.
Loen ka Inno ja Irja blogi. Nende lugu tekitas huvi peale Ekspressi intervjuud ja mõistan neid hästi ja leian, et see rada on käimist väärt ja mingis mõttes vajalik ühiskonnale – nagu pisut teistsuguse arvamuse välja ütlemine.
Lugesin ka seda, mis Irja sinu kohta Epp kirjutas ja see ei sobinud sinna pilti. Mõtlesin ka et neil võik kommentaarinurk olla, et avaldaks arvamust. Miks sellist armastuse ja õnne ülistust peab selliste kibedate märkustega segama ei saanud aru. Tegelikult olin kindel, et sa seda sealt loed ja oma blogisse sellest loo teed.
Innole ja Irjale aga palju jõdu ja jätkuvat unistuste täitumist!
On üks kummaline, ent teatud konsentratsioonis äärmiselt efektiivne inimkäitumisviis — kui on hästi külm, hästi valus, hästi raske jne, siis naerda ja karjuda — mul on hea!
Neitele pai vaja, arvan enda elukogemistest.
—-
Epule hääd puhkamist. Kõigest 😉
See, mis Kivirähu kohta oli kirjutatud, kah ei sobinud. Vaevalt jätaks Kivirähk kellegi üle ironiseerimata sellepärast, et tollel on kirjanike- või muus tähtsas maailmas nime ja tutvusi 🙂
Tolerantne on ikka väga raske olla, kui ühte juttu nii palju emotsioone on pandud. Ning see koht, kus ta kirjeldab: “siis tean, mis juhtub inimesega, kes elab võõrsil kauem kui aasta”
Epp, palun ütle, et segasemaks saavad ikka aint need minna, kes ennem ka juba pisut nõrkade närvidega olid?!
Minu meelest on igal inimesel õigus pisut segane olla, aga teisi hakata oma mõõdupuuga mõõtma, see on kaugelt üle talutava piiri.
Mulle tundub kogu nende blogi nii võlts, selline poos, et oi kui tore meil on, kadetsege nüüd. Pealegi pole need kirjatükid soojad ja helged, vaid kibestunud. Kahju hakkab neist seda bloogi lugedes.
Näis-näis! Nur Geduld zu warten.
Mina ei suutnud Inno-Irja blogi rohkem lugeda kui natuke. Iiveldama ajas.
no offense, epp, kuid 20+ aastane loovkirjutamise õppejõud??? ülikoolis??
isegi praktikaks on see minu meelest naeruväärne.
vaene eesti kirjandus…..
mis puutub innoirja blogi, siis minu meelest on nad siirad ja õnnelikud ja neid on huvitav lugeda.
kibedust pole mina märganud (kui see just paaril viimasel päeval pole ilmunud). teatud trotsi võib-olla, mis on täiesti arusaadav, kui istud seal kahekesi tartu linnas ja püüad õnnelik olla ja kõik sind ümberringi ründavad:))
Ja mina ei suutnud nende pildi taha piiluda, st et avalehest edasi ei suutnud minna. Tundub, nagu energeetiliselt vastuvõetamatu…
kohati nende blogi lugedes jaab mulje, et tegemist pole mitte taiskasvanud inimestega vaid natuke “lihtsate” teismelistega. ausaltoelda on mul seda lausa piinlik lugeda, aga see on mu enda probleem ilmselt. ja ma ei suuda tunda mingit sympaatiat ega heasoovlikkust inimeste vastu, kes oma musta pesu avalikkuses pesevad. vastik ja kibestunud eneseoigustamine ja teiste mahategemine. muide, kas keegi teab kas Ingrid Tahismaa on kuskil ka oma versiooni avaldanud?
aga jah, peaasi et musitada ja kallistada ja seksida saab!
minu meelest on see üks kurb ja kibestunud blogi. vaja kõigile oma nn õnne näidata…aga mis välja kuskilt kirjatükkidest ei paista, on õnn ise.
ja täiesti lubamatu on manipuleerime inno lastega. “siin ma olen oma musirullidega veel vanas kodus” ja “küll ma ükskord…” :S haiglasemat iba pole ma ammu enam lugenud. ja võttes arvesse inno kodust lahkumise ootamatust, pole miskit imestada kui naine on śokis ja tahab tast nii kaugele kui võimalik hoida. no sry, kui innost vähegi meest ja isa oleks pöörduks ta kohtu poole külastusaegade nõudmiseks, aga mitte ei halaks niimoodi avalikult. ta võiks vähemalt nüüd, eemal elades, mõelda laste peale (küllap ka vanem poiss oskab arvutit kasutada ja lugeda).
minu meelest väga õõvastav blog, alati tekib tahtmine neile kirjutada ja iga kord seda lugedes luban, et enam ma seda ei tee 😛
Kärdile – magistrandid teevad pedagoogilist praktikat, osa teeb paar loengut, aga on neid, perspektiivikamaid, kellele usaldatakse loengusari. TÜ-s päris tavaline asi.
Ka doktorand võib oma vanuselt olla “20 pluss”, st alla 30, ja mis seal nii väga naeruväärset on? Minul isiklikult on elus olnud paar tõeliselt mõnusat noort õppejõudu.
Aga Inno-Irja päevik on jah selline vastuolulisi tundeid tekitav. Seal on lendlevat Tartu kevadet ja on sellist vastikut kibestumist.
Küll oleks tore lugheda sealt MIDAGI head nende endiste elukaaslaste kohta. Lugeda andeks andmist endale ja teistele tehtud vigade eest.
OLEMUSLOO (FEATURE) KIRJUTAMINE
Mõeldud kõigile ajakirjanikele loovuse, detailinägemise arendamiseks, olemusloo (feature) kirjutamise õppimiseks. Võib kombineerida reporteri kursusega (ja saada 18 AP).
Õppejõud: Epp Väljaots
Maht: 6 AP
Kursuse hind: 5400 krooni
Toimumisaeg: kevadsemester 2002
Sisu:
1. Loovus teemade otsimisel, lugemisel ja kirjutamisel. Ideede genereerimine.
2. Materjali kogumise meetodid, allikad, nende hindamine.
3. Kuidas kirjutada olemuslugu.
4. Reportaaz ja selle võimalused
5. ‘New journalism’ ja erinevad narratiivi vormid
6. Praktilised harjutused ja olemuslugude analüüs.
7. Sama loo kirjutamine eri formaatides.
Õppetöö korraldus: Õppetöö toimub 2002 kevadsemestri jooksul üks kord kuus reedeti/laupäeviti (6 tundi korraga). Kokku on auditoorset 30 tundi (5 päeval ajavahemikus veebr.-juuni). Lisaks on kodused ülesanded õppesessioonide vahel, mil suheldakse õppejõuga e-maili teel.
Info ja registreerimine: ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, eesti ajakirjanduse õppetool
Kärt, aga Epp oli täitsa hea õppejõud. Olin samuti tema õpilaste seas, ehkki oma laiskusest jäi mul viimane töö tegemata ja hinne saamata, ja nii lõpetasingi ülikooli selleta ära. Tema antud konspekti olen aga oma igapäevatöös usinasti kasutanud ja sealt abi saanud.
Ka tunnid olid huvitavad (loenguiks neid vist päris nimetada ei saa), tuli hoolega kaasa mõelda ja töötada.
Tõtt öelda, sellepärast ma ta blogi lugema sattusingi, et ta oli õppejõuna meelde jäänud.
…ja see oli üks toredamaid loengusarju üldse!!! Kui vahel tekib Avatud Ülikoolis tunne, et su raha raisatakse mingi jama peale, siis seal loengus harjutusi tehes ja Epu “10 pluss aastat” ajakirjaniku kogemusi kuulates oli kogu aeg tunne, et õpid.
tervisi nii endisele õppejõule kui kunagistele kaastudengeile.
Mulle Inno ja Irja veebipäevik meeldib. Ja mis Inno lastesse puutub, siis – juhul, kui nad kirjutamist jätkavad ja kui internet vahepeal olematusse ei kao – võiks poistel olla tõeliselt hea lugeda, et isa neist hoolib. Et lahku mindi abikaasast, mitte lastest. Et lapsed polnud selles lahkuminekus süüdi. Ohh, ja andke ometi andeks mehele, kes elus ESIMEST KORDA (tema enda väitel) avameelselt tunnetest räägib. Et veidi kohmakas väljendusviis või… Las ta olla!
Nii palju kibedust nii väiksesest asjast nagu Kivirähu kommentaar? Nagu oleks hr. Tähismaa midagi NII erilist, et tema vastu sihitud iroonia peab ikka väga hästi põhjendatud olema ja selle taga peab olema maailmatäis viha ja kibestumist. Viha ja kibestumist on ikka kõigepealt süüdistaja enda käekirjast välja lugeda. Irjale kommentaar: Loll kannatab ikka iseenda ja mitte teiste lolluse pärast.
seda et isa oma lastest hoolib, peaks ta neile ytlema ja see peaks tema tegudes naha olema, mitte ei peaks sellest kuskil internetis halama samal ajal nende ema maha tehes. ykskoik mis pohjustel ka lahku minnakse, inimesel peaks niipalju vaarikust ikka olema, et mitte lastele nende nende teist vanemat hakata mustama. tapselt nagu Sille kirjutas, ole mees ja noua kohtust oma kylastusajad siis valja. ja yleyldse, kui minu mees avaldaks meedias mingi artikli, kus ta kirjeldab oma naist kui tarbeeset, siis ma ka ei arvaks, et ta oleks sobilik poegade kasvatustoos osalema.
Inno asju lugedes jääb mulle mulje, et loen vaimse probleemiga, kespärase kirjutamisoskusega koolipoisi jutukesi. Ainuke omadussõna oleks hale.
Olen absoluutselt nõus Sille, Heleni, kata ja teistega, kes arvavad, et Inno käitumine ei ole mehelik ega eetiline.
Kui paljud meie seast oleks nõus avalikult esitama taolist teksti, nagu ilmus ajakirjas Just?
…Oma elu armastusega kohtumisele eelnenud öö veetsin 2 kalli prostituudiga ning lõpuks, olles maksnud lisatunni eest 3000.-, sain oma noku ka Julia sisse pista.
WTF? Kui palju on neid täiskasvanud mehi, kes oma riista “nokuks” kutsuvad?
Ma ei viitsi rohkem midagi oelda, kui et loodan, et mind keegi kunagi “väliseesti koduperenaiseks” ei kutsu…
minu hommikune unine komm polnud kindlasti ründena epu suunas mõeldud.
pigem imestus süsteemi üle, kuna siin on college ‘loovkirjutamise’ professorid enamjaolt ikka juba nime teinud kirjanikud.
aga siin tehakse ka suurt vahet kirjanduse ja ajakirjanduse vahel, viimane pigem hüppelauaks ‘tõelisse’ kirjandusse.
amet ‘writer’ ei tähenda siin kirjanikku meie mõistes, pigem igasugust tekstikirjutajat.
kirjanik on ‘author’.
a ja kriitik seletasid asja, aitäh;)))
Tsitaat: “Tahtis, aga ei julenud. Muidu oleks ju öelnud otse, aga kuna hästi ei julend (jummal teab, äkki see Inno polegi rumal ja siis jään ju mina ise lolliks), siis keerutas. Niimoodi peenelt, vihjamisi. Nagu ühele tähtsale eesti kirjanikuhärrale kohane.”
Ei tea, kas neiu Irja pole aru saanud, mis on iroonia?
Talle meeldivad vist väga sirgjoonelised jalaga tagumikku naljad?
Noh, mul ajas ka harja punaseks too Irja kommentaar Epu suunas. Kirjutasin sellest juba ka, http://www2.blog.ee/moloko.
Ja tõesti, selline tunne tekkis, et need kaks inimest ei oska kriitikat vastu võta. Okei, ma saan aru, neid tümitatakse ka parasjagu, eksole, aga minu loogika ütleb, et kui midagi avalikult räägid, ole valmis vastukajaks. Ole valmis selleks, et Kivirähk pisut pilkab (ja pilkaks igaüht, küsimus ei ole ju Inno isikus).
Ja too koduperenaise ja välismaa repliik.. see oli tõeliselt, tõeliselt labane ja madal.
Muide, ma vean kihla, et nad ei tekita kommentaariumit 🙂
Ah, 20+ õppejõududest tahtsin ka veel rääkida.
Minu Marta on 27, doktorikraadiga (okei, 95% doktorikraadiga), ja täiskohaga õppejõud. Minu meelest on mujal maailmas üsna levinud, et nii mõnigi lektor on küllalt noor. Seda küll, et eks see puhuti sõltub ka erialast.
Marta õpetab sotsiaal- ja poliitpsühholoogiat.
Vabandust küünilisuse pärast, aga kogu see I. ja I. sõnakus peaks tulevikus näiteks aitama vägagi hästi kaasa mingi raamatu vms. müügiedule…?
(Lugeda ma liiga kaua ei kannatanud, mitmetel juba mainit põhjustel..)
Minu arvamus ei lähe kokku mitte ühegi eelkirjutaja omaga.
Loen ja on kahju, et haritud inimesed ei erine Immost eriti mitte millegi poolest, aga sõna võtma on varmad. Mehele meeldib seks ja ta uus naine. Kellele ta sellega paha teeb? Kuid mis naudingut eided sellest laterdamisest saavad?
Ennustan, et mõnda aega on Irja veel lahke Inno laste vastu aga peagi tuleb aeg kus ta hakkab Innot neist eemale kiskuma ja see teeb Inno väga õnnetuks. Selle naise iseloom on nendes vidutavates silmades kirjas nagu raamatus. Inno tossike on vaid mängukann selle naise käes. Sedakorda aga ei tule mingi prostidega nokutamine aga kõne allagi. Selline demokraatia oli enne, nüüd on majas uus perenaine ja Inno jääb püksikandmise aegu vaid hardalt meenutama. Või kui on mees, siis lahutab uuesti. Näis, näis.
selgeltnägija , sa oled lihtsalt tumba
Lisette kommentaari kaudu “hotspot`i” sattununa jääb vaid üle imestada, kus on julgus nimetada Kivirähku “rumalaks eesti kirjanikuhärraks”…
A., jäädes ootama Irja Mis-tan´d-oligi surematut eesti luulet…
Inno ja Irja blog… Väga suurt julgustükki nõuab nii avameelselt kirjutamine – või siis tõepoolest tunnevad autorid sellist kergendustunnet õige kaaslase leidmise üle, et avameelne kirjutamine polegi enam nii suur julgustükk.
Õnnestunud lähisuhe ongi elu peavõit, kuid
kas avameelsus mõjub paratamatult liiga naiivsena ? Et pole kombekas niii intiimselt oma elu kirjeldada ?
Samas “väliseesti koduperenaine” on leidlik tiitel meie austatud salongi perenaisele
ma olen võib-olla veidrik, aga mul seondub armumine suure õnnetundega ja sel ajal ei mõtle ma millestki muust, kui oma kallimast. no ei tule ette, et ma oleksin sel ajal sappi pritsinud ja oma lähedasi ( kuigi eks) poriga üle valanud. ma lihtsalt ei mõelnud selle peale, mu pea oli täis teisi mõtteid.
antud juhtum minu meelest käib meditsiinilse nähtuse alla. mulle näib, et meespool pole oma sisemistest probleemidest üle saanud ja suur tunne ja ristiretk prostitutsiooni kaitseks on vaid enesepetteks tekitatud kattevari.
aga lastest on kahju, ühe koolivenna isa juba mainis, et mitte koolivennad, aga poisi õpetajad. sellest sain aru, et koolis on see teema juba üleval.
ma vaatan, et teistel on i&i lugemisel tekkinud sama tunne mis mul – hea ei olnud, stiil oli selline, nagu oleks tegemist algkoolikirjandiga või inimestega, kes on pidevalt laksu all. aga kommentaaride avamine seal blogis – eiei, mitte keegi ei ole väärt seda negatiivset soppa a la delfi, mis kindlasti sinna maanduks ja mataks ka võimaliku asjaliku arutelu.
jätke inimesed rahule
ELA ise ja lase teistel elada
`ebaõnnestumise tsementeerimine ei vii kedagi kuhugi`
Väline surve peaks abiks olema.
Õnne kirjeldada ei õnnestu ? Kas õõnsast kõlast hoidumiseks ei lõpe (muinas) jutud õnnelikuks saamisega ?
olen ikka teksti alltekste hästi taibanud. Nüüd aga ei suuda kohe kuidagi sellest blogist kõike seda negatiivset välja lugeda, mis teie siin. Kummaline.
Tahaksin selle siin kirjutada nende blogi kommentaari, aga kuna see pole võimalik teen seda siin.
Te, noored õnnelikud armunud, üritate jätta muljet, et teid ei huvita teiste arvamus, aga millest siis, proua Irja, see Epule suunatud kibestunud postitus? Mind ka ei huvita mõne inimese arvamus, aga see tähendab seda, et mind tõesti ei huvitagi, ma ei kuula, ei loe, ei pane tähele, ei tegele üldse.
Ja ma olen kindel, et te loete siin läbi iga viimase kui kommentaari, kuigi teid ju ei huvita teiste arvamus. Aga miks te seda siis teete?
Ja olen 100% nõus nuhk alberti arvamusega, kui nii suur armastus peal on, nagu blogist ja ajalehtedest-ajakirjadest lugeda võib, ei ole tavaliselt inimesel tõesti aega eriti millelegi muule mõelda, liiatigi veel kibestuda ja sapiseid märkusi pilduda.
Ja palun, ärge minge enam kusagile sajandat korda oma lugu rääkima, ma tõesti tahaksin teinekord osta Justi või Õhtulehte või mõnda muud kollast väljaannet, aga ma ei taha jälle teist lugeda või teid kusagil seal lehes figureerimas näha. See teema on ennast ammendanud, siis uuesti ammendanud ja siis veel paar korda.
ei ole ma lugenud justi ega õhtulehte ega üldse midagi peale postimehe ja ekspressi kus innost ja irjast kirjutatakse. Miks te inimesed loete kui ei meeldi? Muidugi saab nuhk albertiga vaid nõus olla, aga tänaste teemakengelaste puhul ei ole ju tegemist esmakordselt armunutega vms. Tegemist on inimestega, keda praegu kogu vabariik sõimab ja naeruvääristab. Nende suhtumine ja kibedus on enesekaitse. Ei saa seda pahaks panna ja hukkamõista kui ei ole ise sellises olukorras olnud.
ahjaa ja siinseid kommentaare vaadates on täiesti arusaadav, et neil oma blogis pole kommentaari nurka. Pole ju mõtet lasta inimesi oma tuppa tigetsema. Las nad tigetsevad oma kodus – häirib vähem.
Ma ei loe ka sealt blogist ainult negatiivset välja. Minu arvates on väga hästi, et nad on teineteist leidnud ja see kohatine teiste kohta halvasti ütlemine võib tulla sellest, et neid endid on palju rünnatud ja loominguinimestena on nad kergesti haavatavad. Ja väga viisakalt nad ei reageeri – kipuvad ilmselt tonti nägema ka seal, kus seda ei ole.
Rünnakud nende vastu on alguse saanud muidugi Inno seksielu avalikustamisest ja tema laste ema halvustamisest (tugev inimene jätab halvad mõtted teise inimese kohta välja ütlemata). Sellised artiklid on ootamatud kuid need loetakse alati läbi.
Aga see vägivald Inno-Irja esivanemate peredes on lihtsalt jube.
läksin ja lugesin siis uuesti innoirja blogi viimaseid päevi – ja no ei leia mina seal seda negatiivset ja hirmsat kibedust, mida te siin kõik materdate…
irja kirjutab hästi, väga hästi ja inno avameelsus on lausa tummaksteev. lugege tema mõtteid oma endisesr elust ja tema surmamõtetest – kes teist julgeks oma sisimaid mõtteid nimoodi avalikustada?
see, et ta selleks võimeline on, näitab, et ta tõepoolest on muutuste teel. ja ise ehmunud ja vaimustatud.
ja mis puutub sellesse ‘jubedasse rünnakusse’ epu aadressil – ka sealt ei leidnud ma midagi hirmsat, ammugi mingit solvavat kibedust.
arvan, et paljud välismaal elajatest võiksid end indentifitseerida ühe või teise lõiguga irja kirjutisest.
näiteks:
Sa räägid võõrast keelt paremini kui oma emakeelt, aga oled seal, võõrsil, ikka suva päss, kontvõõras. Sa ei mäleta enam, kuidas kodus kevad tuleb. Sa ei tunnistaks seda ilmaski, aga sa oled surnud. Oma hinges.
arvan, et see illustreerib paljude tundeid emigratsiooni algetapis. iseasi, kes seda tunnistab.
hiljem tulevad teised etapid ja teised tunded, kuni uus kodupaik omaseks saab (või ei saagi).
ja mis puutub väljendisse ‘väliseesti koduperenaine’ – no vabandust, aga epp ongi ju praegu väliseesti koduperenaine???
väljend on naljakas ja tabav ja ma ei saa aru, mille üle siin nii hirmsalt solvuda on?
minu meelest on innoirja blog väga vajalik ja nende loo rääkimine aina uuesti ja uuesti – ehk annab see mõnele teisele julgust vaimselt ‘kapist välj tulla’ ja saada aru, et tähtsaim elus on endale mitte valetada.
Mulle meeldib, et Inno-Irja blogis kirjutab oma mõtteid ka Georg. Vanade inimeste asjalikke arvamusi ei saa just paljudest kohtadest lugeda.
Äh, kirjutasin oma kommentaaris, et tugev inimene jätab halvad mõtted teise inimese kohta välja ütlemata. See on liiga pinnapealne lause, ma päris nii ei mõelnud.
Mõtlesin sellega, et tark inimene ei lahmi välja oma esimest emotsiooni vaid mõtleb läbi, kuidas oma kriitikat teisele arusaadavalt väljendada. Mitte ei jäta oma eriarvamust välja ütlemata. Ise ma kipun ka lahmima.
Blogikommentaarides blogikirjutajaga ja teiste kommenteerijatega vaidlemine ning kaasamõtlemine on muidugi päris keeruline, sest suhtlemine toimub ju mõningase hilinemisega ja ei näe teise inimese silmadest reaktsiooni.
Siiri. Mulle just meeldib blogi kommenteerimise juures see, et saad täitsa vabalt oma arvamust vaagida. Muidu vaatad ikka vestluskaaslase silmi ja reaktsiooni ja see mõjutab. Või mõjutad oma jutuga teist. Siin aga ütleb igaüks, mida tõesti arvab.
Aga see ealine diferentseeritus meeldib ka mulle. Väga ei viitsi ainult ülinoorte inimeste mõtteid lugeda.
IMHO on asi lihtne – kui oled otsustanud nii avameelne olla, siis tuleb olla valmis kriitikaks.
Loomulikult on mõistetav, et olukorras, kus enamus muudkui su peenra kallal sorgib, tuleb ennast kuidagi kaitsta (tean seda oma elu ja töövaldkonna tõttu liigagi hästi). Aga mida edasi, seda rohkem mulle tundub, et too Irja-Inno kaitsemeetod on kergelt labaseks läinud – stiilis “vaata, mis riided sul endal on”, nagu 5A klassiõhtu.
Ah, ühesõnaga.
Jõudu 🙂
Triin. Ma mõtlesin selle kriitika väljendamise läbi mõtlemise all seda, et kui mulle öeldakse “loll”, et siis minu meelest pole õige kohe vastata, et “ise oled loll” vaid enne tuleks proovida mõista, mis põhjusel mulle “loll” öeldi ja siis vastata 🙂
eks see suurepärane tiim i+i ole ise valinud selle okkalise tee rohkete puujuurikatega. kas kõik, mis sülg suhu toob ja aju keelele saadab, tuleb välja öelda ja veel avalikult rahvarohketes kohtades? kahtlane. aga no kui sa seda juba teed, eks siis arvesta ka rohkete vastaste ja pooldajatega. ei leia mina küll põhjust neid haletseda, ise nad on lumepalli mätsima hakanud ja sellele korraliku hoo sisse lükanud. püüdku siis mitte erutuda, kui kivirähk & co sel teemal veidi ironiseerivad. oodake aga ärapanijat (kui seal sest juba juttu pole olnud, mul vist paar tükki vahele jäänud) ja teritage nuge.
mis minu meelest selle saaga juures kõige ilgem on – oma eelmistele eludele vee (ja mitte puhta) pealetõmbamine. sügav kaastunne “juntsudele” ja mis siin salata, ka eksnaisele. irjal on lihtsam hoogu juurde anda – ta välismaalasest eksmees ehk ei tea eestistoimuvast detailideni 🙂
rock on!
Siiri. ma sain sinust tegelikult aru ja olen nõus, et enese kriitiline analüüs pole kunagi ülearune. Minu teemaarendus käis sinu kolmada lõigu kohta ;-).
Selge siis, Triin. Eks ta on jah nii, et teise inimesega näost näkku rääkides võivad liigse viisakuse pärast mõned tegelikult olulised asjad välja ütlemata jääda. Asjad, mille teadasaamine võiks teisele silmaringi laiendamise mõttes kasulikud olla.
Lugesin seda Inno-Irja website… Love it:) See on just see, mis on enamikul eestlastel minu arvates puudu – ônn, endaga ja oma eluga rahulolu ja ARMASTUS. Ja avameelsus (mitte näimine), vaid olemine ja tunded… Kui see koik olemas on, jaabki ju ara koik see, mis selle kodulehekulje perenaisele VAGA OLULINE on:) Depressiivsus, puue olla “roheline”, uksildus, kohanemisraskused, teistsuguste pohimotete ja elulaadide aktsepteerimise raskused….. Minu joogaopetaja lopetab tunni alati : Peace with yourself, peace with others, peace with universe! Ja tegelikult on koige olulisem vaid peace with yourself! Siis suudad aktsepteerida ka maailma ja inimesi kes su korval…. Loodan, et ka sina, Epp suudad oma puhkusel DCs ja kirsioites taas leida iseend ja oma armastuse oma lapse, mehe ja mehevanemate vastu, mis tundus iga paevaga minetuvat (kriitika on vaid ikka sinu enese kirjutiste pohjal:) Palju onne Irjale ja Innole, loodan, et see website aitab ka stressis eestlastel, kes janunevad Kroonika klantspiltide jargi, lihtsalt tunda onne ja rahulolu iseendis ja oma lahikondsetes….
Ma ei saa absoluutselt aru, kus on siis K-l endal kiideldud rahu iseenda ja teistega, kui Epus näeb asju, mida enamik ei näe. Pole tarvis rääkida, et kõik teised on pimedad. Ei ole. Epp on lihtsalt impulsiivne inimene, kellele meeldib ennast uurida (ka tema kirjutiste põhjal arvatud) ja tänu sellele ta ei pea kunagi elama sellises vales nagu I+I elasid ja ei pea läbi tegema sellist vabanemist – sest ta on niigi vaba. St. julgeb oma probleeme ja muresid tunnistada endale ja kui soovite siis kogu ilmale. Kellel ei oleks vahel tüdimust! Ega see ei tähenda, et elu on vilets ja midagi väga muutma peab. Elu on tsükliline!
Ahjaa veel. Kl ei ole vist lapsi, et ta võib aravata, et kui inimene ühel pilvisel päeval on oma elust tüdinenud, et ta siis ei võiks samas väga-väga armastada oma lapsi ja meest. Ei ole see elu ja inimene nii lihtne.
Tere!
Taevas on siin taevakarva sinine ja rohi on rohukarva roheline. Tulin hetkeks liinile ja vaatan, et olen teile kommenteerimiseks päris paraja teema jätnud.
K – jälle rikub su kommentaar mu tuju… Ma ei tea, mis on “roheline” jutumärkides. Ma ise pole küll märganud, et minus iga päevaga minetub armastus lähedaste vastu – ja julgeks arvata, et tunnen end paremini kui sina.
Nagu tähelepanelik lugeja on märganud, ma lihtsalt olen valinud oma stiiliks siin mitte üles lugeda oma armuakte.
Ma olen Justiniga koos olnud ligi 4 aastat, kindlasti need liblikad, mis olid esimesel kooseluaastal, on natuke teisenenud. Inno ja Irja loos on värskelt armunu liblikad ja Tartu kevad ja Barcelona kevad. Tore.
Aga nagu Kriitik ütles – ka mina usun, et nad leiavad endas helgust andestada endale ja teistele.
Mis teil siin veel teemaks oli – mu magistrandipraktika. See oli ajakirjandusosakonnas, aga ma ise pakkusin ja osakond aktsepteeris, et see oli loovkirjutamise rõhuga. Sain käia osakonna stipendiaadina ka Oslos ülikooli ajakirjandusosakonna ja raamatukogu juures lugemas sealseid creative writing raamatuid.
See õppejõu-elu proovimine oli väga eriline, andis väga palju energiat. Mulle pakuti seda ka edaspidiseks osakonna poolt, aga siis läks elu teisiti, pakuti tööd Malaisias ja edasi tuli India, Inglismaa jne… Lõpuks jäi mul magistratuur üldse pooleli (hetkel olen veel lapse tõttu akadeemilisel, aga varsti saabub eksmat) ja sellest on kahju.
PS. Mina väliseesti koduperenaise tiitli peale küll ei solvunud, aga millegipärast ajab see tiitel mind naerma.
Lugesin nüüd läbi, mis Triin vahepeal ütles. Aitäh toetava sõna eest 😉 Aga mis sa ütledki – “Epp ei pea kunagi elama sellises vales nagu I+I elasid ja ei pea läbi tegema sellist vabanemist” – tead, ma olen vist küll elanud vales…. Ja olen oma vastamata vajadusi peitnud liigtöösse. Nii mõnedki Inno kirjeldatud nähud on minul olnud kunagi.
Me kõik ju otsime, samamoodi otsib K. oma joogatrennis, samamoodi otsivad Inno ja Irja ekskaasad.
Mulle tundub, et kõige tähtsam, mida me leida saame, on just nimelt andestamine: endale, teistele, kõigile.
tead, isegi kui sa ütled, et kujutle ma sind elamas mingi surutise all. Aga nagu ütleb klassika: me ei ole täna need, kes me olime eile.
Mõtlesin, mis ma mõtlesin, aga Lee kommentaar selle pihta, et kunagi on Inno lastel hea toda blogi lugeda… kas tõesti? Kas tõesti on lastel kunagi hea lugeda, kuidas nende isa nende ema halvustas ja virtsaveega üle kallas? Tõeliselt meeldiv lugemine…
Aga mina ütlen ausalt, et ma pole lugenud ühtegi kirjatükki I&I kohta ja seega tean sellest teemast äärmiselt vähe. Justi ei loe, Kroonikat ka mitte ja üldse on suht ainuke ajaleht, mida loen, Postimees. Seal õnneks sellist kollast asja ei avaldata. Ja ega ma vist pole paljust ilma jäänud ka.
I&I blogi kohta… ei suutnud pikalt lugeda. Minu arust on asju, millest ei pea laiale ilmale kuulutama. Vähemalt mina eelistan sellist asja mitte lugeda. Kuna mul puudub eelnev eelarvamus nende inimeste suhtes, siis mind lihtsalt häiris kirjutamise stiil (kõnemaneer või mis iganes selle kohta öeldakse.) Eks igaühel on oma eelistused ja kuna internet on suur ja lai, siis saan ise valida, mida loen ja mida mitte 🙂
I&I’le aga edu ja sallivust. Kui oma elud niimoodi maailmale näha laotate, siis olge valmis igasuguseks kriitikaks. Negatiivsest ärge lihtsalt tehke välja. Pole mõtet ju end väsitada ja kulutada halbade asjade peale? Ning… äkki jätaks eelmiste “elude” kohta halvustavate asjade kirjutamise ka minevikku? Teile ei meeldi, et teid sõimatakse, aga miks te siis ise seda teistega teete? Kui see blogi on teie ühine blogi, siis oleks huvitavam ja inimlikum kirjutadagi seal just teie ühisest elust.
(Kuna keegi siin eespool mainis et I&I nagunii loevad siin kommentaarid läbi, siis julgesin ka siia neile pisikesi posti kirjutada…)
Miks mulle tundub K peace with yourself = ameerikalik keep smiling?
Inno kritiseerib (ja õigusega) avalikult oma vanemaid, Epp mehevanemaid (ka selle õigusega, et nende elukorraldus on Epu põhimõtetele vastukäiv). Miks siis Inno võib kritiseerida ja Epp mitte?
Mina näen Epu blogis armastust oma mehe ja lapse vastu. Ilma igapäevastest kallistamistest kirjutamata. Kommentaarides on näha ka Justini armastus oma pere vastu + see armas täpiline Justini eesti keel 🙂
Ja ma näen ka Epu tohutut soovi teada, miks teised käituvad nii, nagu nad käituvad.
Irjale – kas teise inimesega samal arvamusel olemine on järelekaagutamine?
Kahjurõõmu, parastamist ja kadetsemist küll Epu juures tähele ei ole pannud. Ja üldse, miks peaks võõrsil juhtuma inimesega selliseid asju, nagu kirjeldab Irja? Kui temaga juhtus, ega siis sellepärast ei pea kõigiga juhtuma. Kõik sõltub ju sellest, miks sa välismaale läksid, kes su ümber seal on, kui palju ja kuidas sa kodustega suhtled (tänapäeval, jumal tänatud, on ju nett olemas) ja milliseks sa oma elu seal kujundad. Ma pean ennast Eesti patrioodiks, aga teises riigis elades avastad ju enda jaoks uue maailma, milles mõningate häirivate asjade kõrval on ka väga palju head.
I&I näivad jah olevat oma esimesi liblikaid nautimas. Kuidas asi mõne aasta pärast välja näeb, ei tea … Ja kui Inno meenutaks oma esimese abielu algusaegu, siis oli see ju ka ilmselt väga kaunis. Lastest on kahju, eriti suuremast, kes juba kõigest aru saab. Kas saab oma õnne ikkagi teiste õnnetusele rajada?
Aga K eesmärk oligi vist tuju rikkuda, ei muud. Mulle tundub, et pidev rahulolu ja õnnetunne ei ole inimloomusele omane (kui, siis ehk ainult armunutele, aga see läheb mööda). Kõigil on ju paremaid ja halvemaid päevi, ja kui Epp (kes on ka avameelne nagu I&I, aga teistes küsimustes) julgeb vahel kurta mõnda muret ja auru välja lasta, siis pole põhjust teda sellepärast veel depressiivseks nimetada.
Ei saanud kohe ütlemata jätta.
Oeh…olete ikka usinad inimesed, et jaksate ka kõigega tegeleda ja seisukohta võtta. Lähen vaatan nüüd, kas kapis midagi süüa on…- ehk leian koguni viinereid?
Ei ole üldiselt isikliku elu veebi paneku suur fänn. Kirjutan vaid väga üldiselt sellest, miks ma arvan, et see ei vii väga sihile:
1. Maailmakirjanduses on alati paremaid näiteid.
“Stseenid ühest abielust” peaks minu enese isikliku elu 10 aasta taguse kriisi käsitlemisel olema külalltki ammendavad, kuigi minu jaoks mitte nii täpsed
2. Et millestki hästi kirjutada peab olema distants, isikliku elu probleemide puhul varuge umbes 5-10 aastat ja te olete täiesti võimelised oma elu kirjeldama peaaaegu kiretult, hästi ja teistele arusaadalvalt selle ajavahemiku möödumisel. Enne seda on supp ikka liiga kuum ja ei kõlba teistele helpimiseks.
3. IT tekst puudutab igat mehehakatist ja meest ja ei ole päris põhjendamatu, ma pean silmas tema ajakirjandusse jõudunud avaldust.
On juba reaktsioone sellel aadressil, nagu kivisildnik, mille fänn ma ei ole, kuid ma arvan, et kogu inimkultuuri areng sihib sinnapoole, et seda lihtsat asja, mida iga naine niikunii teab, välja öelda välja nii, et sellest oleks mõju ja abi, s.t. kui mees tahab naist, siis ta peaks seda väljendama kuidagi peenendatumalt. Nii me oleme juba arenenud ja tagasi koopasse me ei saa minna, peame pidama kinni nendest reeglitest ja tahame või ei tahame, virilal või mitte virilal ilmel peame vaatama hoolega kuidas oma vastassugupoolega läbi käime.
Kuid juba katkenud asju lappida vaevalt nii et saab, pigem saab kiirendada mingit lagunemisprotsessi ja selles osas oleme avalikkuse näol vaid statistid.
Teatud grupp inimesi vajab publikut oma elule juurde. Kroonika peatoimetaja elule on publikut vaja, see on ilmne.
Seetõttu eriti pean suhteliselt ajakohatuks IT blogi promomist, kuigi ära ma ei keela, ma lihtsalt ütlen, et ehk on ka tähtsamaid asju elus teha, kui teiste õnnetus eraelus sobrada, pealekauba, kui on ette kirjutatud paremaid stsenaariume (Tolstoi Anna Karenina etc… mis puudutab nende poolt pakutud võimaluste valikut ja realisatsiooni, siis piirduge vaid kõige pehmemate variantidega). Mis puudutab õnnelikku elu kajastamist, siis siin ma olen liberaalsem – ju on Epp õnnelik ja ma ka ei ole mitte üldse õnnetu, et sain Epp Petronega natukene rohkem tuttavaks. Aga mingil hetkel peab mingi terve mõistus ütlema, et aitab, et pole vaja, las ootab veidi see meie elu avaldamisega.
Mulle on täiesti vastuvõetamatu elumudel, kus elus midagi muud peale ISIKLIKU POLEGi. ON mingid ameerika seebiseriaali tüüpnäited isiklikust elust, kuid otsige, te ei leia ei kiirabihaiglast ega kusagilt mujalst seebist mingeid suure gloobuse peal toimuva peegeldusi isegi mitte tikutulega otsides. Kuidas nii saab üldse elada, on mulle sügavalt arusaamatu, Ingrid, Anu ma ei mõista teid iialgi! Kuigi ma näen sihukesi 95% ulatuses IGA PÄEV JA IGA HETK.
Mina vajan maailma ja isegi kosmost tähti ja kuud enesele ümber, ilma ma ei oska olla ega elada.
Nii. Mina ostsin eile ajakirja Just, sest seal pidi sees olema katken Inno ja Irja raamatust. Khm. Kahjuks jättis see konkreetne lõik mulje, et see on kirjutatud puberteediealise poisikese poolt, stiil oli pehmelt öeldes mannetu, sisu aga (kuigi kahtlemata aus) sensatsiooni otsiv. Ma ei kahtle, et see raamat müüb hästi, aga kirjanduseks ma seda ei liigitaks.
Üldse on I&I raamatu väljaandmisega veidi hilja peale jäänud või siis alustasid kampaaniat liiga vara, tüdimus tuleb neist juba peale. Vot vhetult pärast PM-s ilmunud arvamuslugu oleks raamat ilmselt läinud kui soe sai. Ei ole nende pr-mehest sõber kõige paremat nõu andndud, ei ole.
Mina sellist jama ei loe. Aitab sellestki, kui abikaasa aeg-ajalt mulle sealt lõike tsiteerib. Muna õpetab kana…
Uuh, ma vaatasin, et Triin seal küsib, et miks te loete, kui ei meeldi, mulle VÄGA meeldib, sest seal on ikka nii koomilisi kohti, et oi.
Inno kirjutab kohati nagu 3. klassi koolipoiss klassikirjandit ja see on väga lõbus lugemine.
mida ma EI salli on see, kuidas ta oma naise pasaga üle valas. Mu vanemad on ka lahutatud, aga kumbki neist ei hakanud oma lastele haiget tegema ega teineteist avalikult alandama. Ja vot siin on see koht, kus MITTE KEEGI ei saa tulla ja selgeks teha, et tal oli selliseks käitumiseks mingisugunegi õigus. ei olnud. see oli see koht, kus oleks tulnud mõelda, mida ta lapsed sellest arvavad või arvama hakkavad, kui neil oma arvamus kujuneb. muidugi, võib-olla kujuneb nende arvamus teisiti, aga kui minu isa oleks midagi sellist teinud, oleksin ta oma elust välja lülitanud.
Immo pole kedagi pasaga üle valanud. Gea blogi on ju täiesti jura, võiks selline mõttetus olemata olla, aga Immo vähemasti seletab, milline üks inimene olla ei tohiks.
Inimene ei tohiks oma eneseotsimise ja -avamise tuhinas unustada vastutust teiste inimeste (eriti abitute, enda eest seista mitte saavate -s.t. laste) ees. Jah, ei ole vaja oma tegelikke tundeid alla suruda, on igati tervislik olla avameelne, aus, aga kas seda peab tegema kogu avalikkuse ees? Kas see pole eelkõige egoistlikkus, enesekesksus, oma lähedastele sülitamine? Mineviku pained tuleks ikka asjaosalistega selgeks rääkida, kui vaja, siis psühhiaatriga, mitte üritada nende abil avalikkuse poolehoidu, kuulsust ja materiaalset kasu saada. Inno ja Irja jätavad mulje vaimselt ebastabiilsetest, enesekesksetest ja lähedaste suhtes väga julmadest inimestest. Kui mõelda, kui palju haiget nad teevad oma lähedastele (või kunagi lähedased olnud) inimestele oma avameelsusega, siis on lausa kummaline, et nad ise on nii haavatavad võhivõõraste poolt tehtavatest märkustest.
See, et Immole ja Irjale on veelgi rohkem haiget tehtud, Nevet ei huvita.Väga julm…seega inimene näeb teises tõesti vaid iseend ja nevest julmemat annab ette kujutada.
Kokkuvõtvalt võiks kirja panna ühe ammutuntud elutõe – tee teistele vaid seda, mida tahad, et sulle tehtaks… Või siis teisegi – mida külvad, seda lõikad… Keegi meist pole üliinimene. Mina näiteks ei näe Neve jutus midagi sellist, mida Eve seal näeb… Ning loomulikult ei saagi olla vaid üheseid arvamusi. Kõik on sisemise moraali küsimus. Ühel on latt kõrgemal, teisel madalamal, seega pole mingi ime, et olenevalt vaatenurgast hüppavad I&I kõrgelt üle lati või siis jooksevad vabalt alt läbi.
Eve, Irja oled või? Neve räägib täiesti asjalikku juttu. Ja seda ei saa mõõta, kes kellele ja kui palju keegi haiget tegi/sai, seega kui tunned, et sina said hirmsalt haiget, siis materdad kõiki elu lõpuni või?
Kui keegi siin kedagi materdab, siis on see tõepoolest Neve.
Inno ja ja Irma lugu meenutab küll kangesti road-movie’t, mis tavaliselt lõpevad küll teadagi kuidas. Nimetatud isikuid ma ei küll isiklikult ei tunne, aga juhtusin lugema mõne aasta vanust “Eesti Naist”, kus ajakirjanik on päris kenasti tabanud ühe lõpu alguse. Öelge mehed, kes tahaks olla sellises olukorras?
===
Nüüd liitub meiega Ingridi abikaasa Inno (31). Samuti ajakirjanik, sõbraliku ja siira olekuga mees, kes praegu töötab kodukontoris. Istub diivanile ja tunneb end mugavalt. “Inno, me siin tahaks võib-olla omaette rääkida,” poetab Tähismaa mokaotsast. Inno ei liigutagi. Naeratab. “Inno, me ju eile rääkisime!” tähendab Tähismaa valjemalt. Siis allakirjutanule: “Muidu istub terved õhtud arvuti taga.”
Inno väljendab kogu oma kehahoiaku ja rõõmsa naeratusega usku, et täna õhtul istub ta hoopis diivanil.
===
Terve artikkel on aadressil http://www.eestinaine.ee/14062
janci, sa paistad veel rumalam olevat kui neve..
loen ka Irja-Immo blogi meeleldi, kindlasti on selles ka pisut alateadlikku võidurõõmu: “mina nii ei teeks.” Kuid tundub, et see sexiteema ja alaväärsuskompleks on Immo valus koht olnud aastaid, nii et las elab välja.
Seda ma aastaid imestasin lugedes “Äripäeva” -st tema kirjatükke: kuskohast tuleb selline vahest hüsteeriline hoiak mingite inimeste ning sündmuste kohta. Lahmimist oli erakordselt palju. Nüüd olen sellele küsimusele küll ammendava vastuse saanud.
sorry aga ma ei tea kahjuks ühtegi inimest ,kelle meelest irja ja immo t
äie mõistuse juures oleks.nii odav on tuua selliseid asju avalikkuse ette. mis te nüüd arvate,et avastasite tõesti midagi uut või?igal normaalsel inimesel on selliseid seksikogemusi,aga vahe on selles,et tark teab,mida räägib,loll räägib ,mida teab.eriti kahju on muidugi inno lastest,nemad ei saa ennast kuidagi kaitsta nende kommentaaride eest,mis neid tahes-tahtmata tabavad.ja üldse,mul on tunne,et innol jõuab lõpuks latva,kui haigelt ta käitunud on ja usu kui sa oma uimast lõpuks välja saad,siis tunned ,et väga nutune on elada sellise odava kuulsusega.aga sinul tädi irja,oleks tiba aega vaja veeta kinnises psühhiaatriaosakonnas.
Use viagra as it is the first revolutionary drug used against male impotency and in case you are looking for the authentic product visit http://www.viagracare.com
side affect zestril
[url=http://zestril4u.blogspot.com]side affect zestril[/url]
effects pravachol side medication of
[url=http://pravachol4u.blogspot.com]effects pravachol side medication of[/url]
http://zestril4u.blogspot.com usa in buy online zestril
http://pravachol4u.blogspot.com drug pravachol
I present to you this cool site about viagra
May be its help you to find him…
http://gooljhnghwppilkoo.com gooljhnghwppilkoo
gooljhnghwppilkoo
gooljhnghwppilkoo
bootz fake naked pictures
irs letter cp 575
runescape auto crafter
ghetto gaggers com
amtrak promotional code 2008
calstar fishing rod tee shirt
52 hoover gangsta crips
boyd cottington hot rods
foto di sara varone nuda
fairly odd parents henti
el tigrillo palma on wikipedia
naked flavor of love
ideas delivery love batboy
desvirgadas relatos gratis
angel lola king mag pics
club penguin cheatcodes
vocab workshop level f answers
lucah wan norazlin
correctional facility milpitas
coosat 5000 161 bin
45 degree angle haircut
sugar skull tattoos
sheri moon nazi
wachovia wire aba florida
marshall plane crash 1970
phim cap 3 han quoc
mariana seoanes extremo
imvu nude avatars
tanya meme playboy
free nude blake lively pictures
buca di pepo restaurant littleton co
pansat 2800 loader
bobby kent puccio pictures
crips gang sings
texas nurse aid regisry board
girls long layered haircut pictures
mossy oak myspace profiles
dale earnhardt jr 88 myspace layouts
blingy bob pictures
fx the shield season 8
karrin stephens nude
truyen nguoi lon phim online
golds gym powerspin
blank form 8109 c irs
www oum edu my
fotos de descuidos lorena herrera
tiffany pollard tits
megamanx mugen char
lola clothing rave
wow stat changer 2 works
alba parietti video
usps lite blue employees postal service
convery grams into kg
lbs to newtons convert
rob dyrdek wears jeans
10 2 bass hound boat
the gioi phim lam tinh free
craigslist st louis area
free country western myspace layouts
find the red dot games
download mugen with characters
free webkinz codes new pet
tonos de valentin elizalde
the shield 2008 season
the worlds fattest person
leaking amniotic fluid
robin thicke and paula patton pictures
fogo da chow atlanta
connie britton tits
joga bonito
video amatoriali gratis donne incinte
old english letters tattoo
lisa robertson hsn
medieval castle blueprints floor plan
angela lola luv porno
superman mugen rare characters
corey duffel
the shield 2008 season
nude megyn kelly videos photos
niurka al desnudo
palomar 75 watt bi linear
daddygirl videos
blackcockvirgin com
recuerdos adornos de bautismo
rg 14 revolver
deelishus sex taped
facts about teradactyl dinosaur
viewsat factory boot files
www calotteryreplay com
juegos gratis de noelia
kenmore refrigerator recall list
hersissy com
lola glaudini naked
xxxxx sex
firefighter backgrounds
fighting chickens for sale
descuidos velinda
toddler boy hair style
serpentine belt for 2003 duramax diesel
the squequel soundtrack
pepe de buca
eragon series book 4 release date
loli fuck 9yo
www bronner brothers show 2010 august
308 winchester internal ballistics
remington 7400 springfield
emisoras colombianas nombres
mga malibog na kwento
remington trajectory chart 300 win mag
ww bigboobs
hoopz exposed
el chulo yla bola show en vivo
homemade spit roast
demoulas market basket milford nh
pictures of absessed tooth in dogs
mossberg 142 parts
christopher paolini book 4 release date
jcpenney associate kiosk home full time employee
jiju ne choda
skeet throwing equipment
fort worth nude furniture
17 hmr ballistics v max
nc cna registry verification
stool changes in toddlers
baby belly buttons stick out
intratec dc9 parts
firearm silencer kits
tanya bd company
sierra oil filter chart
zits comic archive jeremy
amanda hurley naked
craftsman chainsaw 360130 replacement chain
tetonas mayores casadas follando duro
1999 chevy truck rpo codes
hog cooker plans
nitrofur macr side effects
videos de famosas cojiendo gratis
kantot puke blogspot
perno xxx de famosas
snake eyes 45 410 derringer
cb amps fat boy
buy rotc springfield rifle
beyonce sister baby pictures
belden jewelers catalog
angleton jail inmates
billy joe armstrong gay naked pictures
56 liter equals pounds
ashland ohio stna classes
40 cal blanks
1997 ford taurus drivebelt tension pully removal
b dalton bookstore brooklyn locations
celebritylook alike
buscando pareja en houston tx
blend fade haircut
ai lolicon rape movies
mat 8 kindergarten prep
all the way turn up soujiaboy
carta para quinceanera
acordes de himnos alabanza
african hair braiders in rockford
2002 chevy cavalier engine diagrams
att netmail
braided mohawk designs
boeing 767seat configuration
centros de mesa barney
best lil wayne remixes
british 303 enfield parts
analyzing poems worksheets
alkar 32 cal pistol
belt diagram for 1989 ford f150 300
1962 chevy cowl tag decoder
apology letter not taking blame
best cheap 12 ga shotguns
angle hair cuts
appleton spiral sliced ham cooking instructions
tara toney nude
5150 chopper parts
cause of lou garrick
ardella by langston hughes
300 win mag reload data
Ordering any of the invitations is easy and stress-free.
This not only sells cheap wedding invitations
but many other wedding items to match the theme of the invitation picked.
Choose wedding invitations that reflect the formality of your wedding.
WOW just what I was searching for. Came here by searching for foto pre wedding